Соціологічне дослідження: Чи готові громадян РФ до обмежень заради зміцнення країни?

Інститут соціології Російської академії наук провів соціологічне дослідження, метою якого було виявлення в населення здатності відмовитися від товарів та послуг, які вироблені в країнах "Заходу", заради зміцнення РФ.

Як виявилося, за підсумками дослідження росіяни найменш болюче переживають відмову від продовольчих товарів виробництва західних країн. Лише 12% не готові відмовлятися від продуктів харчування, а 80% готові відмовитися. Товари довгострокового користування мають більшу значимість для росіян, адже не готові від них відмовлятися - 64%, а готові - 26%.

Від поїздки до ЄС чи США готовий відмовитися практично кожен другий росіянин - 55%, не готові - 18%, а для чверті громадян РФ взагалі байдуже це обмеження. Трохи менше половини - 46% готові відмовитися від послуг VISA та Master Card.

Єдиною послугою, від якої більш не готові відмовитися росіяни, ніж готові є інтернет, 41% проти 37%.

Що стосується підняття податків, та замороження виплат зарплат пенсій, то ситуація тут практично ідентична. Не готові до підняття податків - 82%, а до та замороження виплат зарплат пенсій - 84%, і лише кожен десятий опитаний здатний пожертвувати власним матеріальним становищем заради укріплення Росії.

Готовність громадян РФ до обмежень за ради зміцнення країни

Майже половина респондентів сходиться на думці, що Росію чекають важкі часи, чверть росіян вважає, що країна буде розвиватися успішно, а також аналогічна частка не очікує ніяких принципових змін у розвитку країни. У російському масовій свідомості відбулася зміна пріоритетів в оцінці основних джерел загроз для країни: якщо ще рік тому головними для росіян були внутрішні виклики та загрози, то сьогодні фокус змістився на зовнішні.

За підсумками третього тижня січня, згідно дослідження Synovate Comcon, 78% економічно активного населення міст-мільйонників РФ стурбовані кризою. Нестабільність курсу рубля залишається головною проблемою для 66% економічно активного населення великих міст Росії. Більше того, 58% респондентів почали економити на відпочинку та дозвіллі, а 41% - на їжі і одязі.