Найпопулярніші народні депутати в ЗМІ (лідери, політичні сили, види ЗМІ, динаміка) III квартал 2013 року

Інформаційне агентство «Контекст-Медіа» провело моніторинг присутності парламентарів у ЗМІ в третьому кварталі 2013 року. Мета дослідження – визначити популярність депутатів Верховної Ради України в засобах масової інформації, за числом згадок протягом липня-вересня та видами ЗМІ, серед яких: радіо, Інтернет, інформагентства, місцева та центральна преса, місцеве та центральне ТБ. Здійснений моніторинг охопив понад 1,5тис. ЗМІ, а в результаті його проведення було виокремлено 190 найбільш згадуваних нардепів, відповідно до яких ми здійснили наступну аналітику.

Візуалізація отриманих показників проведеного моніторингу видань включає присутність депутатів за політичними силами, динаміку, структуру відповідно до видів ЗМІ, ТОП-10 парламентарів та нардепів-жінок, за числом згадок. Наступний графік виражає присутність народних обранців за фракціями та партіями, до яких вони мають приналежність.


Присутність політичних сил в ЗМІ у III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів)

Серед 190 найбільш представлених парламентарів у ЗМІ, лідирують депутати які входять до ВО «Батьківщина» - 44660 матеріалів, дещо менше згадок серед депутатів фракції Партії регіонів – 40817, відчутно менша присутність депутатів фракції УДАР – 20965. Варто зазначити, число депутатів що входять до фракції ПР – 207 осіб, в той час, як у ВО «Батьківщина» та УДАР по 90 та 42 депутати відповідно.

В наші дні найбільш динамічними та зручними серед усіх ЗМІ є видання, які здійснюють власну діяльність через мережу Інтернет, на якого припадає майже 80% усіх матеріалів розміщених в ЗМІ. Вагома частка серед матеріалів пов’язаних з парламентарями належить місцевій та центральній пресі, по 6.87% та 5.54% відповідно, а центральне телебачення має відчутно більшу частку, ніж місцеве 2.97% проти 0.31%.


Присутність депутатів ВРУ в медіа, за видами ЗМІ у III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів)


В структурі аналізу частки матеріалів за видами ЗМІ варто зазначити, не зважаючи на досить не значну частку центрального ТБ та центральної преси – їхня вага в інформаційному просторі на багато більша, адже один сюжет на центральному каналі здатні переглянути кілька сотень тисяч громадян, а тиражі центральних видань сягають кількох десятків тисяч екземплярів, в той час, як кількість переглядів одного матеріалу на одному середньостатистичному сайті, не сягає й 1 тис.

Наступний інтерактивний графік відтворює структуру ЗМІ, окрім Інтернет-видань, за числом матеріалів про нардепів відповідно до фракційної та партійної приналежності. Даний підхід забезпечує порівняння показників в структурі ЗМІ серед політичних сил.


Народні депутати за партіями у ЗМІ, в III кварталі 2013 (за числом матеріалів, крім інтернет-видань)


Про депутатів, які належать до ВО «Батьківщина» більше говорять на центральному телебаченні та в центральній пресі, а про нардепів, які входять до фракції Партії регіонів розміщено більше матеріалів на радіо, в інформагентствах, місцевому телебаченні та місцевій пресі. Парламентарі серед усіх політичних сил найбільше використовують місцеву пресу, а найменше місцеве телебачення.

Виходячи з того, що 80% матеріалів які розміщених у ЗМІ належать інтернет-виданням, ми виокремили показники присутності народних депутатів за даним видом в окремий блок. Першість серед політичних сил належить парламентарям з ВО «Батьківщина» - 35951, далі Партія регіонів - 31821 та УДАР – 17030. Позиції політичних сил за показниками присутності серед Інтернет-виданнь, відтворюють загальну картину серед усіх ЗМІ.


Народні депутати за партіями у ЗМІ, в III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів в інтернет-виданнях)


Окремої уваги заслуговує динаміка присутності парламентарів у III кварталі 2013 року за календарними місяцями. Проаналізувавши щомісячні показники, ми маємо змогу побачити, на скільки регулярно нардепи ведуть публічну роботу. Обранці від ВО «Батьківщина» найбільш активними були в липні – 16662 (37.23%), менш в вересні – 14810 (33.16%), а найменше в серпні – 13224 (29.61%), а депутати Партії регіонів під час серпневих канікул відчутно менше проявляли активність в ЗМІ – 7320 (17.93%), ніж в липні 13982 (34.26%), у вересні неабияк активізували свою присутність 19515 (47.81%).

Народні депутати від фракцій УДАР та ВО «Свобода», також найбільш активні у вересні – 7995 (38.13%) та 3775 (35.36%), найменш в серпні – 5743 (27.39%) та 3296 (30.88%) матеріалів відповідно. У ВО «Свобода» найбільш стабільна динаміка присутності серед усіх політичних сил, частка матеріалів за місяцями у III кварталі не менше 30%.


Динаміка присутності депутатів ВРУ за партіями в ЗМІ у III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів)


Важливу роль в українській політиці відіграють не тільки політичні сили, а й депутати особисто, переважна більшість політичних сил є лідерського типу, тому в рамках проведення даного аналізу варто виокремити найбільш згадуваних народних депутатів у ЗМІ.

Серед 140 287 матеріалів, в яких фігурували імена 190 найбільш згадуваних депутатів, виокремимо ТОП-10 найпопулярніших. Попередню тезу, про поширення партій лідерського типу в Україні, засвідчують показники 10 найбільш згадуваних парламентарів, на яких припадає 61124 матеріалів, що в свою чергу становить 43.57% від загального показника отриманого в рамках моніторингу.

Лідером присутності серед ЗМІ з числа парламентарів є Віталій Кличко – 13847 матеріалів, друге місце належить Арсенію Яценюку – 12805, замикає трійку лідерів з суттєвою різницею Володимир Рибак – 8657. Також до ТОП-10 увійшли Олег Тягнибок, Петро Симоненко, Леонід Кожара, Олександр Єфремов, Петро Порошенко, екс-депутат Сергій Власенко (позбавлений мандата рішенням суду), а також Вадим Колісніченко.


Лідери серед народних депутатів за присутністю в ЗМІ у III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів)


В процесі проведеного аналізу важливою є структура використання ЗМІ, лідерами за присутністю, адже вона виражає пріоритети, які надають парламентарі в процесі поширення інформації про власну діяльність, також це свідчить про ступінь зацікавленості депутатом з боку ЗМІ.

Найбільша частка матеріалів традиційно належить до інтернет-видать, в Петра Симоненка вона має найменший показник – 68.22% (2984), найбільша в Колісніченка – 82.58% (1792), а в переважної більшості депутатів тяжіє до 80%. Найменше матеріалів серед даної категорії парламентарів традиційно розміщено на місцевому ТБ, а найбільше сюжетів було про Петра Симоненка – 34. В 5 з 10 депутатів не враховуючи показники Інтернет-видань частка місцевої та центральної преси становить понад 50%. Керуючи видами ЗМІ за допомогою легенди діаграми, у Вас є змога переглянути (порівняти) частку серед обраних складових в структурі присутності ТОП-10 парламентарів.


Частка ЗМІ за видами, серед ТОП-10 депутатів ВРУ в III кварталі 2013 (за кількістю матеріалів)


Для порівняння показників - керуйте діаграмою з її легенди. Підписи інтерактивні, при обранні складової (наприклад - Інтернет), перерахунок відбувається без урахування обраної складової.


Роль жінок в українській політиці відчутно менша, ніж чоловіків, та існуючі процеси свідчать про зростання частки жінок у парламенті та впливу на політичне життя країни. Доречним є виокремити ТОП-10 жінок-депутатів за присутністю в ЗМІ.

Рейтинг ТОП-10 депутатів-жінок очолила Ірина Фаріон від ВО «Свобода» з показником в 1301 матеріалів. Менше 1 тисячі належить іншим представницям парламенту, які увійшли в трійку лідерів, серед яких Ганна Герман – 899 (2 місце) та Геращенко Ірина – 860 (З місце). Також до числа найбільш популярних жінок-депутатів у ЗМІ належить Таїсія Повалій, Лілія Гриневич, Оксана Продан, Бахтєєва Тетяна, Марія Матіос, Калетник Оксана (обрана, як само висуванець – входить до фракції КПУ) та Ірина Сех. З числа депутатських фракцій, найбільш представлені у ЗМІ жінки-депутати від Партії регіонів та УДАР.


Лідери народні депутати-жінки, за присутністю в ЗМІ у III кварталі 2013 (за числом матеріалів)


Здійснений аналіз статистичних показників моніторингу ЗМІ у III кварталі 2013 року на предмет присутності депутатів Верховної Ради України в інформаційному просторі, засвідчив всезростаючу роль електронних ЗМІ, виявив лідерство депутатів, які забезпечили відповідні позиції своїм політичним силам. Першість за числом матеріалів у ЗМІ серед парламентарів належить Віталію Кличку – лідеру УДАР, серед жінок – спікеру ВО «Свобода» Ірині Фаріон, серед позафракційних найбільш активний в медіа Петро Порошенко.

За політичними силами найбільш матеріалів розміщено у ЗМІ про депутатів ВО «Батьківщина», дещо менше про нардепів Партії регіонів, а 3 місце фракції УДАР забезпечено завдяки лідерству Віталія Кличка, адже на його ім’я припадає понад 66% усіх згадок про депутатів від даної політичної сили та 1 рейтингове місце, також дві третіх згадок серед нардепів КПУ належить Петру Симоненку, Олег Тягнибок забезпечив 44% від усіх згадок про депутатів від ВО «Свобода», а найменшу вагу в ЗМІ серед голів фракцій мають Арсеній Яценюк, ВО «Батьківщина» – 28% та Олександр Єфремов, фракція Партії регіонів – 9% матеріалів.